Thursday, January 17, 2013

Nice Classic Car Photo Ads photos

1956 Goliath GP 900 Brochure (04)
classic car photo ads
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Goliath was a German car brand started in 1928 and which was part of the Borgward group. Goliath was based in Bremen and specialized in three-wheeler cars and trucks and medium-sized cars.

The company Goliath-Werke Borgward & Co. was created by Carl F. W. Borgward and Wilhelm Tecklenburg in 1928. The first models were three-wheelers trucks derived from the Blitzkarren previously built by Borgward. The first passenger car was the Goliath Pionier in 1931, which still had three wheels and a one-cylinder engine. Until 1934, 4000 of these small cars where produced in various types of body. The Pionier was considered as a forerunner of the Hansa models 400 and 500.

These were front-wheel-drive two-door sedans.

Goliath GP700 (1950–1957) — two-cylinder, inline, two-stroke, water-cooled, transverse engine (anticipating the Mini and many recent cars). In 1952 introduced Bosch direct fuel injection, around the same time as the Gutbrod Superior 600; they were the first two cars to use this technology.

Goliath GP900 (1955–1957) — two-cylinder, inline two-stroke, water-cooled, transverse engine, Bosch direct fuel injection.

Goliath 1100 (1957–1958) — four-cylinder opposed four-stroke water-cooled engine

Light trucks

Goliath GD750 three-wheeler (1949–1955)
Goliath Dreirad (1955–1961)
Goliath GV800 (1951–1953)
Goliath Empress (1953–1961)

(Wikipedia)

- - -

Zusammen mit seinem Partner, dem Kaufmann Wilhelm Tecklenborg, gründete Carl F. W. Borgward 1928 die Firma Goliath-Werke Borgward & Co.. Aufgrund eines Gesetzes von 1928 durften Kraftfahrzeuge mit weniger als vier Rädern und einem Hubraum von weniger als 350 Kubikzentimetern ohne Führerschein gefahren werden und waren steuerfrei.

Bis 1934 wurden ca. 4000 dieser Kleinstwagen in verschiedenen Karosserievarianten verkauft. Der Pionier gilt als Vorläufer der heckgetriebenen Hansa-Modelle 400 und 500.

1944 hatten amerikanische Bomber das Werk zerstört. Doch schon wenige Monate nach Kriegsende begann der Wiederaufbau, um zunächst Handwagen und Fahrradanhänger zu bauen.

Im September 1949 wurde die Goliath-Werk G.m.b.H. als eigenständige Firma der Borgward-Gruppe gegründet.

1949 brachte Goliath den Dreirad-Transporter GD 750 (750 kg Nutzlast) auf den Markt, der mit einem Preis von zunächst 3425,00 DM bei kleinen Gewerbetreibenden großen Anklang fand und schnell zu einem Verkaufserfolg wurde. 1950 kam die Limousine Goliath GP 700 heraus.

Ab 1958 wurden die Goliath-PKW-Modelle unter dem Namen Hansa 1100 verkauft, um von dem Zweitakt- und Dreiradimage wegzukommen.

(Wikipedia)


1956 Goliath GP 900 Brochure (06)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Goliath was a German car brand started in 1928 and which was part of the Borgward group. Goliath was based in Bremen and specialized in three-wheeler cars and trucks and medium-sized cars.

The company Goliath-Werke Borgward & Co. was created by Carl F. W. Borgward and Wilhelm Tecklenburg in 1928. The first models were three-wheelers trucks derived from the Blitzkarren previously built by Borgward. The first passenger car was the Goliath Pionier in 1931, which still had three wheels and a one-cylinder engine. Until 1934, 4000 of these small cars where produced in various types of body. The Pionier was considered as a forerunner of the Hansa models 400 and 500.

These were front-wheel-drive two-door sedans.

Goliath GP700 (1950–1957) — two-cylinder, inline, two-stroke, water-cooled, transverse engine (anticipating the Mini and many recent cars). In 1952 introduced Bosch direct fuel injection, around the same time as the Gutbrod Superior 600; they were the first two cars to use this technology.

Goliath GP900 (1955–1957) — two-cylinder, inline two-stroke, water-cooled, transverse engine, Bosch direct fuel injection.

Goliath 1100 (1957–1958) — four-cylinder opposed four-stroke water-cooled engine

Light trucks

Goliath GD750 three-wheeler (1949–1955)
Goliath Dreirad (1955–1961)
Goliath GV800 (1951–1953)
Goliath Empress (1953–1961)

(Wikipedia)

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Zusammen mit seinem Partner, dem Kaufmann Wilhelm Tecklenborg, gründete Carl F. W. Borgward 1928 die Firma Goliath-Werke Borgward & Co.. Aufgrund eines Gesetzes von 1928 durften Kraftfahrzeuge mit weniger als vier Rädern und einem Hubraum von weniger als 350 Kubikzentimetern ohne Führerschein gefahren werden und waren steuerfrei.

Bis 1934 wurden ca. 4000 dieser Kleinstwagen in verschiedenen Karosserievarianten verkauft. Der Pionier gilt als Vorläufer der heckgetriebenen Hansa-Modelle 400 und 500.

1944 hatten amerikanische Bomber das Werk zerstört. Doch schon wenige Monate nach Kriegsende begann der Wiederaufbau, um zunächst Handwagen und Fahrradanhänger zu bauen.

Im September 1949 wurde die Goliath-Werk G.m.b.H. als eigenständige Firma der Borgward-Gruppe gegründet.

1949 brachte Goliath den Dreirad-Transporter GD 750 (750 kg Nutzlast) auf den Markt, der mit einem Preis von zunächst 3425,00 DM bei kleinen Gewerbetreibenden großen Anklang fand und schnell zu einem Verkaufserfolg wurde. 1950 kam die Limousine Goliath GP 700 heraus.

Ab 1958 wurden die Goliath-PKW-Modelle unter dem Namen Hansa 1100 verkauft, um von dem Zweitakt- und Dreiradimage wegzukommen.

(Wikipedia)


1956 Goliath GP 900 Brochure (08)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Goliath was a German car brand started in 1928 and which was part of the Borgward group. Goliath was based in Bremen and specialized in three-wheeler cars and trucks and medium-sized cars.

The company Goliath-Werke Borgward & Co. was created by Carl F. W. Borgward and Wilhelm Tecklenburg in 1928. The first models were three-wheelers trucks derived from the Blitzkarren previously built by Borgward. The first passenger car was the Goliath Pionier in 1931, which still had three wheels and a one-cylinder engine. Until 1934, 4000 of these small cars where produced in various types of body. The Pionier was considered as a forerunner of the Hansa models 400 and 500.

These were front-wheel-drive two-door sedans.

Goliath GP700 (1950–1957) — two-cylinder, inline, two-stroke, water-cooled, transverse engine (anticipating the Mini and many recent cars). In 1952 introduced Bosch direct fuel injection, around the same time as the Gutbrod Superior 600; they were the first two cars to use this technology.

Goliath GP900 (1955–1957) — two-cylinder, inline two-stroke, water-cooled, transverse engine, Bosch direct fuel injection.

Goliath 1100 (1957–1958) — four-cylinder opposed four-stroke water-cooled engine

Light trucks

Goliath GD750 three-wheeler (1949–1955)
Goliath Dreirad (1955–1961)
Goliath GV800 (1951–1953)
Goliath Empress (1953–1961)

(Wikipedia)

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Zusammen mit seinem Partner, dem Kaufmann Wilhelm Tecklenborg, gründete Carl F. W. Borgward 1928 die Firma Goliath-Werke Borgward & Co.. Aufgrund eines Gesetzes von 1928 durften Kraftfahrzeuge mit weniger als vier Rädern und einem Hubraum von weniger als 350 Kubikzentimetern ohne Führerschein gefahren werden und waren steuerfrei.

Bis 1934 wurden ca. 4000 dieser Kleinstwagen in verschiedenen Karosserievarianten verkauft. Der Pionier gilt als Vorläufer der heckgetriebenen Hansa-Modelle 400 und 500.

1944 hatten amerikanische Bomber das Werk zerstört. Doch schon wenige Monate nach Kriegsende begann der Wiederaufbau, um zunächst Handwagen und Fahrradanhänger zu bauen.

Im September 1949 wurde die Goliath-Werk G.m.b.H. als eigenständige Firma der Borgward-Gruppe gegründet.

1949 brachte Goliath den Dreirad-Transporter GD 750 (750 kg Nutzlast) auf den Markt, der mit einem Preis von zunächst 3425,00 DM bei kleinen Gewerbetreibenden großen Anklang fand und schnell zu einem Verkaufserfolg wurde. 1950 kam die Limousine Goliath GP 700 heraus.

Ab 1958 wurden die Goliath-PKW-Modelle unter dem Namen Hansa 1100 verkauft, um von dem Zweitakt- und Dreiradimage wegzukommen.

(Wikipedia)


1956 Goliath GP 900 Brochure (01)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Goliath was a German car brand started in 1928 and which was part of the Borgward group. Goliath was based in Bremen and specialized in three-wheeler cars and trucks and medium-sized cars.

The company Goliath-Werke Borgward & Co. was created by Carl F. W. Borgward and Wilhelm Tecklenburg in 1928. The first models were three-wheelers trucks derived from the Blitzkarren previously built by Borgward. The first passenger car was the Goliath Pionier in 1931, which still had three wheels and a one-cylinder engine. Until 1934, 4000 of these small cars where produced in various types of body. The Pionier was considered as a forerunner of the Hansa models 400 and 500.

These were front-wheel-drive two-door sedans.

Goliath GP700 (1950–1957) — two-cylinder, inline, two-stroke, water-cooled, transverse engine (anticipating the Mini and many recent cars). In 1952 introduced Bosch direct fuel injection, around the same time as the Gutbrod Superior 600; they were the first two cars to use this technology.

Goliath GP900 (1955–1957) — two-cylinder, inline two-stroke, water-cooled, transverse engine, Bosch direct fuel injection.

Goliath 1100 (1957–1958) — four-cylinder opposed four-stroke water-cooled engine

Light trucks

Goliath GD750 three-wheeler (1949–1955)
Goliath Dreirad (1955–1961)
Goliath GV800 (1951–1953)
Goliath Empress (1953–1961)

(Wikipedia)

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Zusammen mit seinem Partner, dem Kaufmann Wilhelm Tecklenborg, gründete Carl F. W. Borgward 1928 die Firma Goliath-Werke Borgward & Co.. Aufgrund eines Gesetzes von 1928 durften Kraftfahrzeuge mit weniger als vier Rädern und einem Hubraum von weniger als 350 Kubikzentimetern ohne Führerschein gefahren werden und waren steuerfrei.

Bis 1934 wurden ca. 4000 dieser Kleinstwagen in verschiedenen Karosserievarianten verkauft. Der Pionier gilt als Vorläufer der heckgetriebenen Hansa-Modelle 400 und 500.

1944 hatten amerikanische Bomber das Werk zerstört. Doch schon wenige Monate nach Kriegsende begann der Wiederaufbau, um zunächst Handwagen und Fahrradanhänger zu bauen.

Im September 1949 wurde die Goliath-Werk G.m.b.H. als eigenständige Firma der Borgward-Gruppe gegründet.

1949 brachte Goliath den Dreirad-Transporter GD 750 (750 kg Nutzlast) auf den Markt, der mit einem Preis von zunächst 3425,00 DM bei kleinen Gewerbetreibenden großen Anklang fand und schnell zu einem Verkaufserfolg wurde. 1950 kam die Limousine Goliath GP 700 heraus.

Ab 1958 wurden die Goliath-PKW-Modelle unter dem Namen Hansa 1100 verkauft, um von dem Zweitakt- und Dreiradimage wegzukommen.

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1956 Goliath GP 900 Brochure (02)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Goliath was a German car brand started in 1928 and which was part of the Borgward group. Goliath was based in Bremen and specialized in three-wheeler cars and trucks and medium-sized cars.

The company Goliath-Werke Borgward & Co. was created by Carl F. W. Borgward and Wilhelm Tecklenburg in 1928. The first models were three-wheelers trucks derived from the Blitzkarren previously built by Borgward. The first passenger car was the Goliath Pionier in 1931, which still had three wheels and a one-cylinder engine. Until 1934, 4000 of these small cars where produced in various types of body. The Pionier was considered as a forerunner of the Hansa models 400 and 500.

These were front-wheel-drive two-door sedans.

Goliath GP700 (1950–1957) — two-cylinder, inline, two-stroke, water-cooled, transverse engine (anticipating the Mini and many recent cars). In 1952 introduced Bosch direct fuel injection, around the same time as the Gutbrod Superior 600; they were the first two cars to use this technology.

Goliath GP900 (1955–1957) — two-cylinder, inline two-stroke, water-cooled, transverse engine, Bosch direct fuel injection.

Goliath 1100 (1957–1958) — four-cylinder opposed four-stroke water-cooled engine

Light trucks

Goliath GD750 three-wheeler (1949–1955)
Goliath Dreirad (1955–1961)
Goliath GV800 (1951–1953)
Goliath Empress (1953–1961)

(Wikipedia)

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Zusammen mit seinem Partner, dem Kaufmann Wilhelm Tecklenborg, gründete Carl F. W. Borgward 1928 die Firma Goliath-Werke Borgward & Co.. Aufgrund eines Gesetzes von 1928 durften Kraftfahrzeuge mit weniger als vier Rädern und einem Hubraum von weniger als 350 Kubikzentimetern ohne Führerschein gefahren werden und waren steuerfrei.

Bis 1934 wurden ca. 4000 dieser Kleinstwagen in verschiedenen Karosserievarianten verkauft. Der Pionier gilt als Vorläufer der heckgetriebenen Hansa-Modelle 400 und 500.

1944 hatten amerikanische Bomber das Werk zerstört. Doch schon wenige Monate nach Kriegsende begann der Wiederaufbau, um zunächst Handwagen und Fahrradanhänger zu bauen.

Im September 1949 wurde die Goliath-Werk G.m.b.H. als eigenständige Firma der Borgward-Gruppe gegründet.

1949 brachte Goliath den Dreirad-Transporter GD 750 (750 kg Nutzlast) auf den Markt, der mit einem Preis von zunächst 3425,00 DM bei kleinen Gewerbetreibenden großen Anklang fand und schnell zu einem Verkaufserfolg wurde. 1950 kam die Limousine Goliath GP 700 heraus.

Ab 1958 wurden die Goliath-PKW-Modelle unter dem Namen Hansa 1100 verkauft, um von dem Zweitakt- und Dreiradimage wegzukommen.

(Wikipedia)

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